Oldalak

2016. december 18., vasárnap

Apróságok a mindennapokban

Biztosan nektek is gyakran eszetekbe jut az iskolapadban, hogy de jó lenne még az ágyban, vagy esetleg Balin lenni.

Az évfolyamom Facebook csoportjába kiraktam egy kérdőívet, amiben a mindennapi rutinjukkal kapcsolatos kérdéseket tettem fel:


Bejössz a suliba, lerakod a cuccod, leveszed a kabátod...Mi az első dolog amit ezek után csinálsz?


Az ember minden nap többé kevésbé ugyanazt a folyamatot játssza le újra és újra. Benned van, hogy mit kell magaddal vinned (már akinél), a tömegközlekedés útvonala, a kocsma amit el kerülni, mert már hajnali hétkor tele van fura bácsikkal, akik miatt fél órával előbb kell kelned, mert a kerülőút kétszer annyi idő, mint a normális. Szóval ezekre mind mind odafigyelsz és egy idő után már észre sem veszed és a rutinod részévé váltak. Arra voltam kíváncsi ezzel a kérdéssel, hogy mennyire egyezik sok, ugyanabba a légkörbe járó diák napi rutinja. 

A legtöbben nyilván megkeresik a barátaikat, bemennek a közös térbe. A patrónusok megnyugtatására mondom, a kézmosók, az olvasók, és a zenehallgatók mellett eltörpül az az egy telefonozós. 

Mi az amiért a legjobban szeretsz iskolába járni?

Elég általános kérdés, de mégis érdekelt. Barátok, tudás vagy kaja? (A kaját nem tudom miért írtam, mert az évfolyamunk 80%-a hoz magával. Na jó talán R. Barni miatt...) 

Az eredmény elég várható volt: barátok nyertek. Bevallom a három közül én is leginkább ezért szeretek iskolába járni. Azért jó látni, hogy van pár tudásszomjazó.

Hol lennél legszívesebben az első óra helyett?

Ilyenkor mindíg nehéz a koncentráció, főleg, ha egy számunkra kevésbé kedves tantárgyról van szó. A gondolataink is könnyen elkalandoznak, és azon kapjuk magunkat, hogy a meleg puha ágyunk képe jelenik meg az elménkben, vagy épp egy forró kávé egy hangulatos vendéglő asztalán. Itt kifejezetten a furcsa fantáziálások érdekeltek, mert nyilván a többség az ágyában feküdne reggel fél kilenckor.

Íme a nem mindennapi elképzelések a reggeli programot illetően: egy hasznosabb órán, pszichiátrián, egy meleg és puha helyen (?), valami sporton...

Milyen állathoz hasonlítanád magad reggel, amikor fel kell kelni? Miért?

Igazából nem tudom, miért tettem fel ezt a kérdést, talán csak érdekelt, hogy hány lajhár lesz. Jó sok lett. Azért örülök, hogy van az évfolyamon fürge nyúl és gepárd is. A tengeri tehénnek meg könnyebb szárazföldi mozgást kívánok, a bálna majd segít.

Hány tollad és ceruzád van összesen? (ne nézd meg emlékezetből válaszolj)

Úgy tűnik az évfolyamon csak én vagyok az az elvetemült aki pontosan számontartja a tolltartója tartalmát. A szomorú tény az, hogy a legtöbbeknek nincs is tolltartója. Pedig a mindennapi leltárazás nagyon izgalmas tud lenni, főleg órák közben biztosíthat unalommentes negyedórákat.

Melyik a kedvenc dolgod a tolltartódban?


Akinek van ilyenje és nem a padban talált kifogyott tollakból próbálja kierőszakolni az utolsó tintacseppet, annak biztosan tartalmaz egy olyan tárgyat a tolltartója, ami kicsit közelebb áll a szívéhez. Egy toll, amit csak dogaíráshoz használ, vagy egy ceruza, amit egyáltalán nem használ, mert túl szép.


A matektanároknak nagyon jó hírem van, mert a legkedveltebb tárgy a vonalzó.

Van valamilyen kabalád? És ha igen mi az?

Én már sokszor elhatároztam tárgyakról, hogy na jó akkor te most a kabalám leszel és miattad leszek jobb matekból. Aztán ezek a karkötők, radírok, tollak, akármik mindíg elkallódtak, úgyhogy felhagytam a kabalagyártással. Emlékszem, az írásbelire egy kis üvegmalacot vittem, ott is hagytam a padban.

A kérdőív szerint nem vagyok egyedül, az évfolyam nagy része nem rendelkezik kabalával. Azért vannak nagyon cuki dolgok, medál, szobrocska az ágy mellett, anyutól kapott szerencsepárna.

Stresszelsz dolgozat előtt? (esetleg nem tudsz elaludni stb.)


Ez egy nagyon fontos kérdés, mert szerintem a stressz nagyban befolyásolja az iskolai teljesítményünket, és ha emiatt nem tudunk elaludni az az egész másnapunkat tönkreteheti, nem csak a dolgozatunkat. Azok az emberek akik kevésbé izgulósak sokkal könnyebb életet élnek, például azt hiszem én ilyen vagyok és amikor egy izgulós barátnőm a huszadik módját ecseteli, hogyan ronthatta el a dolgozatát én csak nézek, hogy hogy lehet ennyi ideig rugózni ezen.


A válaszolók kb. 60%-a stresszel dolgozat előtt, de sokan írták, hogy ez attól függ, milyen tantárgyból írják azt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése