Oldalak

2016. december 18., vasárnap

A gépírás haszna







A folyóírás és a gépírás oktatása az iskolákban régóta vitatéma.  Magyarországon kötelező a folyóírás oktatása. Érdekes Amerikában ez már csak 7 államban van így Finnországban pedig egyáltalán nem kötelező. Itthon nagyon hangsúlyozzák a folyóírás fontosságát. A fiatalabbak közül viszont egyre többen gondolják az informatika és ezzel együtt a 10 ujjas gépírás fontosságát. Én idén kezdtem el tanulni iskolámban és nagyon hasznosnak találom. Igaz csak idén kezdtem el, de már szerintem 3. osztályban volt olyan feladat vagy versenyre beadandó, amit géppel kellet volna írni és sokkal, de sokkal egyszerűbb lehetett volna eddigi iskolai életem, ha már fiatalabb korban elkezdem a gépírás tanulását. Azon felül, hogy sokkal, gyorsabb sokkal biztonságosabb is, mert egyből a szöveget látom, nem pedig a billentyűzetet nézem, tudom figyelni a helyesírási hibáimra. És attól hogy ezt is tanítják nem biztos, hogy a folyóírást nem kéne tanítani. Arról nem is beszélve, hogy kétségtelenül a számítógépeké a jövő a tollal és papírral írás egyre veszik ki a világunkból. Vannak felnőttek, akik az aláírásukon kiül mást már nem is írnak le szinte. Persze igaz hogy iskolán kívül is meg lehet tanulni, de miért ne, tanúzhatnának egy olyan dolgot, aminek nagyon nagy eséllyel több haszna lesz mint például a folyóírás. És akik azért vannak a folyóírás mellet, mert az olvasni és írni tanulni hoz, kell az is vagy a finom motorikus mozgásokat fejleszti az Amerikai vagy épp a finn példa remekül szolgál, mert felmérések kimutatták, hogy ott is jó eredményeket érnek el és a betűk kanyarítása olyan jó hatással van. Összegzésként én mindenként azt mondanám hogy ez hasznos lenne ha már akár alsóban elkezdőnek ezt tanitani ezt az iskolában persze ehhez gépek kelének és az ország pillanatnyilag nem áll úgy hogy minden iskolába ehhez megteremtse a lehetőségeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése